Thursday, August 12, 2010

MALJIS PELANCARAN EKSPEDISI MENDAKI GUNUNG KINABALU 2011 DAN PERTANDINGAN KAWAD KAKI SERTA PASUKAN SORAK 2010

SMK Ghafar Baba sentiasa memastikan pencapaian dalam bidang Kurikulum, Kokurikulum dan sahsiah diri murid berada pada tahap kecemerlangan yang tinggi. Justeru itu, SMK Ghafar Baba sentiasa berusaha memantapkan pengurusannya melalui aktiviti-aktiviti yang dirancang ke arah pencapaian misi dan visi Sekolah Kluster Kecemerlangan.

Projek pendakian ke Gunung Kinabalu adalah hasil cetusan idea Pn Zainani Ngah, Guru Kanan Matapelajaran Teknik dan Vokasional SMK Ghafar Baba, juga merupakan merangkap peneraju utama Jawatankuasa Perlaksanaan Projek Ekspedisi Mendaki Gunung Kinabalu SMKGB 2011. Ekspedisi ini yang disertai oleh murid dan guru dari SMK Ghafar Baba, diyakini akan memantapkan lagi kewibawaan mereka dari segi mental dan fizikal dalam menempuh apa jua rintangan, halangan dan dugaan serta melahirkan modal insan di mata dunia.

Bagi pertandingan kawat kaki dan sorak pula, ia diadakan bertujuan untuk memupuk semangat berpasukan dikalangan murid serta menggalakkan murid beriadah dan aktif dalam aktiviti diluar bilik darjah













No comments:

Post a Comment