Monday, June 29, 2015

KEMERIAHAN KARNIVAL RAMADHAN SMK GHAFAR BABA 2015

Syukur alhamdulillah, akhirnya perancangan yang telah diatur oleh PIBG, PEWARIS asrama dan Ibu bapa prihatin telah berjaya dilaksanakan dengan penuh kemeriahan pada 27 Jun 2015 bertempat di dataran asrama SMK Ghafar Baba.

smk ghafar baba

Program Karnival Ramadhan tersebut telah mendapat sambutan daripada ibu bapa serta seluruh warga pendidik dan staff yang hadir untuk menyumbang tenaga dan wang ringit bagi memungut dana bagi menaik taraf padang sekolah.Aktiviti yang dijalankan ialah mengacau dodol , membuat kuih gunting, sagon serta jualan T shirt .

Terasa seperti kemeriahan ketika majlis kenduri pula.Masing masing berganding bahu saling tolong menolong menyiapkan dodol, kuih gunting dan sagon.Macam nak raya pun ada.Diketuai oleh tuan Pengetua SMK Ghafar Baba yang telah hadir di awal pagi bagi memastikan semua program yang telah dirancang dapat berjalan dengan lancar.
smk ghafar baba

Pengetua Hjh Khalijah

Dodol, sagun dan kuih gunting mendapat tempahan yang sangat memberansangkan. Harga jualan sangat berpatutan sesuai dengan rasanya yang lazat.Ada kategori untuk setiap tempahan iaitu

  • Dodol RM 10
  • Dodol RM 6
  • Dodol RM 2 
  • Sagun RM 6
Selesai program memasak, program berbuka puasa , solat maghrib, solat isya dan solat tarawih berjemaah di adakan di surau Assyakirin SMK Ghafar Baba.

smk ghafar baba

Majlis berbuka puasa

Terima kasih kepada semua pihak yang telah menyumbang tenaga, peralatan, wang ringgit dan idea untuk menjayakan program tersebut.Semoga dengan bantuan anda semua , dapatlah padang sekolah dinaik taraf kepada padang lebih kondusif untuk kegunaan anak didik SMKGB.

Inilah kemeriahan sewaktu program berlangsung.


smk ghafar baba

Kacau dodol beramai ramai


smk ghafar baba

Mesti sedap kuih gunting dan dodol nie..



Pemangku YDP PIBG En Hassan Darus bersama guru-guru



Bubur lambuk  dan kuih gunting idaman semalaya

smk ghafar baba

Control macho sambil kacau dodol


smk ghafar baba

Murid asrama turut membantu

Ghafar baba

Mantan pengetua Pn Hjh Nubah Aton juga turut hadir memberikan sokongan

No comments:

Post a Comment